در تجارت الکترونیک همانگونه که در مقاله های قبلی گفتیم، باید بتوانیم مشتریان خود را نسبت به کسب و کار الکترونیکی خود ترغیب نماییم.
مهمترین مسئله در نرغیب مشتریان ، مطمئن نمودن آنها از اعتبار و نام شرکت مان در وب سایت مان می باشد.
برای این امر امروزه در طراحی فروشگاه اینترنتی ها نشانی معرفی شده است که آن را e نماد یا ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی می نامند. که مهمترین عامل ایجاد اعتماد و اطمینان می باشد، برای کاربرانی که از خدمات و محصولات تجارت الکترونیک ما می خواهند استفاده کنند.
یکی از اهداف مهم در ایجاد ای نماد ( e نماد ) رسیدن به قانون مندی در دنیای مجازی و فروشگاه های اینترنتی می باشد.
اعتماد سازی برای مشتری همیشه مهمترین رکن جذب آن بوده است. پس همیشه فروشندگان و ارائه کنندگان خدمات به دنبال جلب اطمینان و اعتماد سازی برای مشتریان بودند.
بهتر است اگر قرار است ما در طراحی سایت خود هدف ایجاد کسب و کار الکترونیک را داریم، مثلا از طریق داشتن فروشگاه های اینترنتی و خرید و فروش محصولات خود، به سراغ دریافت این نماد برویم تا بتوانیم در جذب مخاطبان و جلب اطمینان آنها موفق باشیم.
درباره این سایت